Szanowni Państwo,
W związku ze zmianą 22.08.2019 przez Ministerstwo Finansów certyfikatu klucza publicznego do środowiska produkcyjnego JPK, podczas wysyłki plików JPK pojawi się błąd uniemożliwiający wysyłkę. W celu prawidłowej wysyłki plików należy posługiwać się nowym certyfikatem, który obowiązuje od dnia 23.08.2019 r.
W odpowiedzi na te zmiany została przygotowana nowa wersja programu enova365 1907.0.1 zawierająca nowy certyfikat pozwalający na realizację wysyłki pliku JPK od dnia 23.08.2019 r.
W związku z tym, że ostateczny termin wysłania JPK mija 26.08.2019, alternatywą jest przygotowanie pliku JPK w enova365 bez konieczności instalacji wersji 1907.0.1 i wysłanie przez aplikację Klienta JPK 2.0.
Krótka instrukcja jak to zrobić:
1. Wygenerowany plik JPK w systemie enova365 zapisywany jest do wcześniej skonfigurowanego katalogu na dysku twardym. W przypadku interfejsu okienkowego, wskazana ścieżka określa lokalizację na dysku lokalnym, dla interfejsu przeglądarkowego lokalizacja wskazana w konfiguracji jest to lokalizacja na komputerze na którym zainstalowany został serwer. Znajomość miejsca przechowywania jest istotna w momencie zaczytania pliku JPK do aplikacji Klient JPK 2.0. https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/aplikacje-do-pobrania/
2. Instalacja i skonfigurowanie aplikacji Klient JPK 2.0 według wytycznych z Podręcznika użytkownika aplikacji dostępnych w poniższym linku:
https://www.podatki.gov.pl/media/3952/podr%C4%99cznik-u%C5%BCytkownika-klientjpk_-2-0_20190108.pdf
3. W celu rozpoczęcia wysyłania pliku JPK do Ministerstwa Finansów należy wybrać Wyślij dokument -> Dodaj dokument – w tym miejscu wskazujemy zapisany plik w formacie .xml wygenerowany z enova365, np. JPK_VAT_20190823_113246, a następnie postępować według procedur opisanych w Podręczniku użytkownika aplikacji Klient JPK 2.0