Weryfikacja statusu VAT kontrahenta w enova365
1 stycznia 2017 weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług. Zezwalająca Naczelnikowi urzędu skarbowego na usuwanie firm z rejestru VAT. Nowelizacja nie nakłada na organy skarbowe obowiązku informowania podatnika o odebraniu mu statusu czynnego podatnika VAT. Dlatego nieświadomy utraty statusu podmiot nadal może wystawiać faktury swoim kontrahentom. W ciągu zaledwie trzech pierwszych miesięcy roku fiskus wykreślił z rejestru VAT blisko 40 tys. firm.
Niestety odpowiedzialność za przyjęcie lub wystawienie faktury firmie niebędącej czynnym podatkiem VAT może wiązać się z konsekwencjami i sankcjami dla innych przedsiębiorców. Problem weryfikacji aktualnego statusu VAT kontrahentów dotyczy więc wszystkich firm w Polsce.
Dlatego zachęcamy do zapoznania się nagraniem, w którym prezentowana jest nowa funkcja enova365 pozwalająca na automatyczną weryfikację statusu VAT kontrahenta w międzynarodowej bazie VIES. System poinformuje także o aktualnym statusie podatnika w momencie wystawiania faktury dla klienta czy przyjmowania faktury sprzedaży od dostawcy.
Weryfikacja statusu VAT kontrahenta w enova365