Szanowni Państwo,
została opublikowana nowa wersja enova365 numer 2212.5.14. Jest to kolejna wersja z serii 2212, ze zmianami w przepisach, które zaczną obowiązywać od roku 2023.
Najważniejsze zmiany wersji 2212.5.14:
Kadry Płace:
- Informacja o warunkach zatrudnienia – w związku z nowelizacją Kodeksu pracy podpisaną przez Prezydenta RP 23.03.2023 r., która wejdzie w życie w ciągu 21 dni od dnia publikacji, dodano nowy wydruk „Informacja o warunkach zatrudnienia” oraz zmieniono nazwę dotychczasowego wydruku na „Informacja o warunkach zatrudnienia do 04.2023”. W kartotece pracownika dodano nową sekcję „Informacja o warunkach zatrudnienia”, która zawiera m.in. parametry:
- a) praca na stanowiskach z monitorami ekranowymi,
- b) przerwa niewliczana do czasu pracy z art. 141 KP,
- c) system czasu pracy.
- Umowa o pracę – w kartotece dodano nową sekcję „Umowa na okres próbny”. Sekcja ta uwzględnia postanowienie o przedłużeniu umowy o czas urlopu, a także o czas innej usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy, jeżeli wystąpią takie nieobecności. Na wydruku Umowa o pracę dodano informację o możliwym przedłużeniu umowy na okres próbny o czas urlopu, a także o czas innej usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy, jeżeli wystąpią takie nieobecności.
- Umowa o pracę – w kartotece pracownika dodano kolumnę, w której będą wyliczane okresy wypowiedzenia umowy o pracę w zależności od typu umowy. Dodano następujące parametry:
- a) wiele miejsc wykonywania pracy,
- b) miejsca wykonywania pracy – pole służy do wpisania miejsc, w których pracownik wykonuje pracę i ma wpływ na dane wyświetlane w podpunkcie „Miejsca wykonywania pracy” na wydruku Umowa o pracę.
- Elektroniczna dokumentacja pracownicza – dodano część E, która uwzględnia dokumenty związane z kontrolą pracownika dot. trzeźwości oraz na obecność środków działających podobnie jak alkohol. W związku z tym, wprowadzono następujące dokumenty:
- a) Dok. kontr. prac. na obecność środków dz. podobnie do alko. upr. org.,
- b) Dokument badania stanu trzeźwości pracownika przez uprawniony organ,
- c) Dokument kontroli pracownika na obecność środków dz. podobnie do alk.,
- d) Dokument kontroli trzeźwości pracownika przeprowadzonej przez prac.
- Praca zdalna – wprowadzono zmiany w mechanizmie weryfikacji czasu pracy. Dodano obsługę nanoszenia strefy czasu pracy „Praca zdalna” oraz „Praca zdalna okazjonalna”.
Ewidencja Środków Pieniężnych:
- Elektroniczne Wyciągi Bankowe\Webservice – udostępniono komunikację opartą o webservice z bankiem Citi Handlowy. Dzięki webservice Citi Handlowy API można bezpośrednio z programu:
- a) sprawdzić saldo rachunków bankowych,
- b) pobrać historię operacji,
- c) pobrać wyciągi bankowe (XML, MT940),
- d) wysłać przelewy (obsługiwane są następujące typy przelewów: przelew krajowy (w tym ZUS), Przelew krajowy Expres Elixir, podatkowe, płatność podzielona (w tym także MPP okresowy), przelew zagraniczny, w tym SEPA),
- e) zaktualizować statusy przelewów.
Pulpity HR:
- e-wnioski – dodano nowe e-wnioski o zwolnienie od pracy ze względu na działanie siły wyższej, nową definicję dokumentu dodatkowego „e-wniosek o urlop opiekuńczy niepłatny”, „e-wniosek o urlop wychowawczy” oraz zmodyfikowano wnioski o pracę zdalną, w tym m.in. dodano pole „Lokalizacja”, by pracownik składając wniosek, mógł wskazać miejsce z którego będzie wykonywał pracę oraz zmodyfikowano wnioski o pracę zdalną dla grupy uprzywilejowanych pracowników, wobec których pracodawca ma obowiązek uwzględnić wniosek o pracę zdalną.
Pulpit Kierownika i Pracownika:
- Czas pracy i nieobecności – dodano nową listę w zakładce Czas pracy i nieobecności. Nowa lista „Praca zdalna” prezentuje informację o okresach pracy zdalnej.
UWAGA! W związku z tym, że trwają prace Ministerstwa Finansów nad umożliwieniem zaczytania plików XML dla deklaracji rocznych PIT (36, 36L oraz 28) do udostępnionych na stronach https://www.podatki.gov.pl/ formularzy przygotowanych w technologii online, w najbliższych dniach producent opublikuje specjalną wersję z aktualnymi XML-ami do zaczytania przez klientów do nowych e-formularzy.